Адміністративно-управлінський
персонал ДНЗ, його повноваження
До даного виду
персоналу можна віднести працівників органів управління кооперативними,
громадськими і державними системами. Таким чином, адміністративно-управлінський
персонал – це керівники, заступники керівників, працівники, які очолюють
структурні підрозділи на підприємствах, а також співробітники, що входять до
складу планового, фінансового та юридичного відділів, бухгалтерії, відділу
праці і кадрів.
У кожному
дитячому садку працює безліч співробітників, і в кожного з них своє коло
обов'язків. Але деколи батькам досить складно розібратися, до кого звернутися
зі своїми проблемами. Так з ким же краще за все обговорити питання виховання?
Про що можна запитати методиста? За що відповідає вихователь? І чим займається
педагог-психолог?
Керівництво
До адміністрації
дошкільного закладу відносяться завідувач дитячим садом, старший вихователь і
заступник завідувача з адміністративно-господарської частини.
Завідувач
дитячим садом. Оскільки в реальному житті дитячими садами керують переважно
жінки, то й назва цієї посади зазвичай вживають у жіночому роді - завідувачка.
Завідуюча
здійснює загальне керівництво дитячим садом. У своїй діяльності вона спирається
на Закон України «Про освіту», Типове положення про дошкільну освітньому
закладі, Статут дошкільного закладу, і на інші законодавчі акти. Вона
займається комплектуванням груп дітьми у відповідності з їх віком, станом їх
здоров'я, індивідуальними особливостями та запитами батьків, підбирає кадри,
керує педагогами, і обслуговуючим персоналом. Крім того, завідувачка відповідає
за раціональне використання бюджетних асигнувань, а також коштів, що надходять
з інших джерел.
Батьки можуть
звертатися до завідуючої за консультаціями і вносити власні пропозиції щодо
покращення роботи з дітьми, зокрема, пропозиції щодо організації додаткових
послуг. Батьки також в праві вимагати від неї, щоб очолюваний нею колектив
забезпечував дитині належний догляд, виховання та навчання, охорону і зміцнення
здоров'я - відповідно до умов договору.
Старший
вихователь займається методичною роботою та організує весь виховно-освітній
процес в дитячому садку, тому в повсякденному спілкуванні його також називають
методистом.
Разом із
завідуючою він керує колективом дитячого саду, беручи участь у підборі кадрів,
у розробці та впровадженні програм розвитку та педагогічних планів. Комплектує
групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з
іншими дошкільними установами, школами, дитячими центрами, музеями тощо.
Старший
вихователь проводить велику методичну роботу в педагогічному колективі:
відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та групові
консультації. Крім цього він бере участь в роботі з батьками: готує стенди,
папки-пересування, присвячені сімейному вихованню та ін
Заступник
керівника з виховно-освітньої роботи . Іноді цю посаду можна зустріти в
штатному розкладі дитячого саду замість посади старшого вихователя. Але це не
цілком одне й те саме. Якщо старший вихователь займається виключно питаннями виховно-освітнього
процесу, то заступник з виховно-освітньої роботі крім цього координує роботу
всіх служб, бере участь у прийнятті управлінських рішень.
Заступник
завідувача з адміністративно-господарської частини (завгосп) керує роботами по
господарському обслуговуванню дитячого саду. Стежить за станом приміщень,
займається закупівлями меблів, посуду, обладнання та іграшок. Керує роботами з
благоустрою та озеленення території, стежить за виконанням протипожежних
заходів та інших умов безпеки дітей і дорослих.
Умови призначення на посаду завідувача:
·
має
відповідну вищу педагогічну освіту ОКР
не нижче “спеціаліст”;
·
громадянин
України;
·
стаж
пед. роботи у сфері ДО не менше, ніж 3 роки;
·
наявність
організаторських здібностей.
Повноваження
завідувача ДНЗ:
·
Здійснює керівництво і контроль за діяльністю ДНЗ;
·
діє від імені закладу, представляє його в державних та інших органах,
установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
·
розпоряджається в установленому порядку майном, коштами закладу і відповідає
за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази
закладу;
·
приймає на роботу та звільняє з роботи працівників ДНЗ;
·
затверджує штатний розпис за погодженням із засновником (власником) ДНЗ;
·
контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
·
затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції
працівників;
·
забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил
техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності працівників;
·
відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених законом
України "Про дошкільну освіту", та забезпечення рівня дошкільної
освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
·
контролює відповідність застосовуваних форм, методів і засобів розвитку,
виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям,
здібностям і потребам;
·
підтримує ініціативу щодо вдосконалення навчально-виховної роботи, заохочує
творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
·
організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
·
щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах (конференціях)
колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють.
Повноваження
вихователя-методиста ДНЗ:
·
організовує
роботу методичного кабінету дошкільного навчального закладу;
·
відповідає
за оснащення методичного кабінету, залучає до цієї роботи педагогічний
колектив, батьківську громадськість, громадські та благодійні організації;
·
організовує
роботу щодо розробки планів роботи дошкільного навчального закладу (на рік,
квартал, місяць тощо);
·
надає
практичну допомогу педагогам у складанні планів освітньої роботи з
дітьми, коректує їх, відстежує виконання;
·
співпрацює
з міськими (районними) методичними кабінетами (центрами), з обласними інститутами
післядипломної педагогічної освіти;
·
спільно
із завідувачем (директором) здійснює управління діяльністю дошкільного
навчального закладу (у методичній частині), організує роботу педагогічної ради,
сприяє підготовці та проведенню засідань батьківських комітетів, піклувальних
рад тощо;
·
організує
роботу творчих груп педагогів дошкільного закладу;
·
бере
участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших
заходах, організованих районним (міським, обласним) управлінням освіти;
·
налагоджує
співпрацю із загальноосвітніми навчальними закладами на рівні дитячих і
педагогічних колективів з метою забезпечення наступності між дошкільною та
початковою ланками освіти;
·
організовує
наставництво молодих спеціалістів, надає допомогу студентам педагогічних вузів
у проходженні практики;
·
систематично
аналізує ефективність діяльності методичного кабінету;
·
постійно
вдосконалює і підвищує власний рівень педагогічної майстерності,
науково-теоретичної, методичної підготовки.
Чи повинен завідувач ДНЗ долучатись до методичної роботи? Чи все таки це має робити тільки вихователь-методист?
ВідповістиВидалитиНа мою думку, за посадою завідувача ДНЗ закріплений досить широкий перелік обов'язків. Але, маючи змогу та бажання, завідувач може долучатися до методичної роботи.
ВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиЯк завідувач співпрацює з батьками?
ВідповістиВидалитиЗавідувач співпрацює з батьками у таких формах, як: індивідуальні бесіди, консультації, батьківські збори, дні відкритих дверей, проведення ігрових тренінгів тв ін.
Видалити