Адміністративно-управлінський персонал ДНЗ

   Адміністративно-управлінський персонал ДНЗ, його повноваження

До даного виду персоналу можна віднести працівників органів управління кооперативними, громадськими і державними системами. Таким чином, адміністративно-управлінський персонал – це керівники, заступники керівників, працівники, які очолюють структурні підрозділи на підприємствах, а також співробітники, що входять до складу планового, фінансового та юридичного відділів, бухгалтерії, відділу праці і кадрів.
У кожному дитячому садку працює безліч співробітників, і в кожного з них своє коло обов'язків. Але деколи батькам досить складно розібратися, до кого звернутися зі своїми проблемами. Так з ким же краще за все обговорити питання виховання? Про що можна запитати методиста? За що відповідає вихователь? І чим займається педагог-психолог?
Керівництво
До адміністрації дошкільного закладу відносяться завідувач дитячим садом, старший вихователь і заступник завідувача з адміністративно-господарської частини.
Завідувач дитячим садом. Оскільки в реальному житті дитячими садами керують переважно жінки, то й назва цієї посади зазвичай вживають у жіночому роді - завідувачка.
Завідуюча здійснює загальне керівництво дитячим садом. У своїй діяльності вона спирається на Закон України «Про освіту», Типове положення про дошкільну освітньому закладі, Статут дошкільного закладу, і на інші законодавчі акти. Вона займається комплектуванням груп дітьми у відповідності з їх віком, станом їх здоров'я, індивідуальними особливостями та запитами батьків, підбирає кадри, керує педагогами, і обслуговуючим персоналом. Крім того, завідувачка відповідає за раціональне використання бюджетних асигнувань, а також коштів, що надходять з інших джерел.
Батьки можуть звертатися до завідуючої за консультаціями і вносити власні пропозиції щодо покращення роботи з дітьми, зокрема, пропозиції щодо організації додаткових послуг. Батьки також в праві вимагати від неї, щоб очолюваний нею колектив забезпечував дитині належний догляд, виховання та навчання, охорону і зміцнення здоров'я - відповідно до умов договору.
Старший вихователь займається методичною роботою та організує весь виховно-освітній процес в дитячому садку, тому в повсякденному спілкуванні його також називають методистом.
Разом із завідуючою він керує колективом дитячого саду, беручи участь у підборі кадрів, у розробці та впровадженні програм розвитку та педагогічних планів. Комплектує групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними установами, школами, дитячими центрами, музеями тощо.
Старший вихователь проводить велику методичну роботу в педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та групові консультації. Крім цього він бере участь в роботі з батьками: готує стенди, папки-пересування, присвячені сімейному вихованню та ін
Заступник керівника з виховно-освітньої роботи . Іноді цю посаду можна зустріти в штатному розкладі дитячого саду замість посади старшого вихователя. Але це не цілком одне й те саме. Якщо старший вихователь займається виключно питаннями виховно-освітнього процесу, то заступник з виховно-освітньої роботі крім цього координує роботу всіх служб, бере участь у прийнятті управлінських рішень.
Заступник завідувача з адміністративно-господарської частини (завгосп) керує роботами по господарському обслуговуванню дитячого саду. Стежить за станом приміщень, займається закупівлями меблів, посуду, обладнання та іграшок. Керує роботами з благоустрою та озеленення території, стежить за виконанням протипожежних заходів та інших умов безпеки дітей і дорослих.

Умови призначення на посаду завідувача:
·        має відповідну вищу педагогічну освіту  ОКР не нижче “спеціаліст”;
·        громадянин України;
·        стаж пед. роботи у сфері ДО не менше, ніж 3 роки;
·        наявність організаторських здібностей.
Повноваження завідувача ДНЗ:
·        Здійснює керівництво і контроль за діяльністю ДНЗ;
·        діє від імені закладу, представляє його в державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
·        розпоряджається в установленому порядку майном, коштами закладу і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
·        приймає на роботу та звільняє з роботи працівників ДНЗ;
·        затверджує штатний розпис за погодженням із засновником (власником) ДНЗ;
·        контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
·        затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників;
·        забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності працівників;
·        відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених законом України "Про дошкільну освіту", та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
·        контролює відповідність застосовуваних форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
·        підтримує ініціативу щодо вдосконалення навчально-виховної роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
·        організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
·        щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах (конференціях) колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють.
Повноваження вихователя-методиста ДНЗ:
·        організовує роботу методичного кабінету дошкільного навчального закладу;
·        відповідає за оснащення методичного кабінету, залучає до цієї роботи педагогічний колектив, батьківську громадськість, громадські та благодійні організації;
·        організовує роботу щодо розробки планів роботи дошкільного навчального закладу (на рік, квартал, місяць тощо);
·        надає практичну допомогу педагогам у складанні планів освітньої роботи з дітьми,  коректує їх, відстежує виконання;
·        співпрацює з міськими (районними) методичними кабінетами (центрами), з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти;
·        спільно із завідувачем (директором) здійснює управління діяльністю дошкільного навчального закладу (у методичній частині), організує роботу педагогічної ради, сприяє підготовці та проведенню засідань батьківських комітетів, піклувальних рад тощо;
·        організує роботу творчих груп педагогів дошкільного закладу;
·        бере участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших заходах, організованих районним (міським, обласним)  управлінням освіти;
·        налагоджує співпрацю із загальноосвітніми навчальними закладами на рівні дитячих і педагогічних колективів з метою забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;
·        організовує наставництво молодих спеціалістів, надає допомогу студентам педагогічних вузів у проходженні практики;
·        систематично аналізує ефективність діяльності методичного кабінету;
·        постійно вдосконалює і підвищує власний рівень педагогічної майстерності, науково-теоретичної, методичної підготовки.

5 коментарів:

  1. Чи повинен завідувач ДНЗ долучатись до методичної роботи? Чи все таки це має робити тільки вихователь-методист?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На мою думку, за посадою завідувача ДНЗ закріплений досить широкий перелік обов'язків. Але, маючи змогу та бажання, завідувач може долучатися до методичної роботи.

      Видалити
  2. Як завідувач співпрацює з батьками?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Завідувач співпрацює з батьками у таких формах, як: індивідуальні бесіди, консультації, батьківські збори, дні відкритих дверей, проведення ігрових тренінгів тв ін.

      Видалити