Сутність функції організації

Сутність функції організації в системі управління ДНЗ

Сучасний дошкільний навчальний заклад – складна система, яка динамічно розвивається і вимагає грамотного управління. Соціально-економічні умови і політичні процеси. кардинально змінили зміст управлінської діяльності в дошкільному навчальному закладі: зросла самостійність, а отже, і відповідальність керівників за результати.
Система управління ДНЗ може функціонувати лише тоді, коли всі її складові ланки відповідають вимогам сьогодення. Розвиток управління передбачає вдосконалення структури всієї організації навчального закладу, перехід на горизонтальний корпоративний принцип управління. Спрямованість всієї системи управління дитячим садком на кінцевий результат передбачає не лише особливу мотиваційно-цільову орієнтацію керівників ДНЗ, а й новий підхід до інформаційного забезпечення, педагогічного аналізу, планування, організації, контролю і регулювання всієї діяльності.
Організація – це:
- Об’єднання людей, які спільно реалізують будь-яку програму або мету.
- Сукупність процесів або дій, що ведуть до взаємодії між частинами цілого.
- Внутрішня упорядкованість й узгодженість дій.
Організацію (як функцію управління) тлумачать як діяльність керівників ДНЗ, спрямовану на формування і регулювання структури взаємодій і відносин, яка необхідна для виконання прийнятих планів й управлінських рішень.
Компоненти функції організації
1. Розподіл праці. Засіб — спеціалізація.
2. Групування робіт. Засіб — створення об’єднань, груп, колективів.
3. Розподіл влади. Засіб — моделювання організаційних структур (лінійна, функціональна, штабна, секційна, проектна тощо).
4. Координація зусиль як засіб попередження дезорганізації.
Організаційна структура управління – це сукупність органів, між якими розподілені повноваження і відповідальність за виконання управлінських функцій.
Організаційна структура ДНЗ відображає взаємодію його співробітників, що виникає в результаті виконання членами колективу їх посадових обов'язків як по вертикалі (між керівниками і підлеглими), так і по горизонталі (між співробітниками) лінії. В управлінні педагогічним колективом важливе місце посідає правильна організація взаємовідносин, яка повинна забезпечувати в трудовому колективі, рівні права і обов'язки співробітників. Важливим завданням вищенаведеної структури є створення належних умов праці для всіх членів колективу ДНЗ, які здійснюють вплив на мотивацію діяльності. Зміст і засоби формування колективу визначаються рівнем його розвитку. Основні напрямки роботи по формуванню колективу перш за все пов'язані з вивченням спільності, формуванням педагогічних ціннісних установок, реалізація основних принципів. Формування педагогічного колективу пов'язане з розвитком його організаційних структур і психологічним мікрокліматом.
Вимоги до організаційних структур управління
Оптимальність – мінімально необхідна к-сть зв’язків між органами управління
Оперативність, гнучкість – здатність швидко реагувати на зміни в зовнішньому та внутрішньому середовищах
Надійність – гарантія достовірності та безперебійності передачі інформації
Економічність – мінімальні витрати на управління, відсутність дублювання у роботі
Спеціалізація – зосередженість працівників на виконанні заданих функцій управління
Незалежність від конкретних осіб.
Моделі організаційних структур управління




 Сегментна модель організаційної структури











Лінійна модель організаційної структури













Колегіальна модель організаційної структури








  



     Організаційна структура управління це система оптимального розподілу функціональних обов’язків, прав, відповідальності, порядку і форм взаємодії між окремими структурними одиницями, що входять до її складу, і людьми, які в ній працюють, у відповідності з якою і здійснюється управління підприємством. Лінійна організаційна структура управління — це така структура, між елементами якої існують лише одноканальні взаємодії. За такої організаційної структури кожний підлеглий має лише одного керівника, який і виконує всі адміністративні та спеціальні функції у відповідному структурному підрозділі. Але керівник при цьому має бути висококваліфікованим універсалом, зданим вирішувати будь-які стратегічні й поточні питання діяльності підпорядкованих йому ланок.

4 коментарі:

  1. Ольго, на вашу думку, яка модель організаційної структури управління є найефективнішою?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На мою думку, найефективнішою є колегіальна модель організаційної структури управління, тому, що для досягнення успіху взаємодіють усі учасники цієї структури.

      Видалити
  2. Де на практиці зустрічається лінійна модель організаційної структури?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вибір певної моделі управління залежить від адміністрації ДНЗ, тому в окремих ДНЗ дана модель управління може зустрічатися.

      Видалити